Etap pierwszy
Polerowanie lakieru samochodowego jest procesem mechanicznym i wieloetapowym. Polerowanie lakieru samochodowego rozpoczyna się od inspekcji karoserii, używa się do tego lamp typu Sun Gun oraz urządzenia do dokładnego pomiaru grubości lakieru. Dzięki temu można dobrać odpowiedni sprzęt i materiały. Oczywiście etap ten można przeprowadzić dopiero po dokładnym oczyszczeniu powierzchni samochodu z wszelkich zanieczyszczeń. Dopiero wtedy osoby analizujące stan samochodu będą miały jasny i pełny obraz uszkodzeń.
Zabezpieczenie
Polerowanie lakieru samochodowego to proces skomplikowany. Dlatego też przed rozpoczęciem lakierowania, należy zabezpieczyć samochód taśmami maskującymi. Dzięki temu ryzyko uszkodzenia pojazdu spada praktycznie do zera. Należy także zaopatrzyć się w pirometr, który mierzy temperaturę obrabianego w danym momencie panelu. Specjaliści zwykle przeprowadzają polerowanie na wyznaczonych obszarach i powoli przesuwają się do kolejnych. Jeśli powierzchnie, które nie mają być lakierowane zostaną źle zabezpieczone, maszyna polerska może spowodować znaczne zniszczenia, których naprawa będzie sporo kosztowała.
Polerowanie
Polerowanie lakieru samochodowego trwa zwykle około 20 roboczogodzin. Oczywiście jest to tylko średni czas, gdyż do salonów detailingowych trafiają auta w najróżniejszym stanie. Raz zabieg polerowania samochodu będzie trwał dziesięć godzin, a innym razem trzydzieści. Dzięki zbiegowi z karoserii usuwane są utlenienia lakieru, rysy, wyblaknięcia, hologramy, czyli to, co sprawia, że światło odbija się od karoserii nie tak, jak powinno. Polerowanie jest procesem czasochłonnym, wymagającym specjalnych maszyn polerskich oraz past polerskich.
Etap końcowy
Polerowanie lakieru samochodowego zakańczane jest obejrzeniem całego pojazdu, oraz wykonaniem ewentualnych poprawek – jeśli takie są konieczne. Po wszystkim, resztki pasty polerskiej są usuwane z karoserii a pojazd zostaje poddany woskowaniu, aby lśnił jak nowy. Dostępne jest także zabezpieczenie powierzchni lakieru powłoką kwarcową, która jest jednak zdecydowanie droższa od tradycyjnego woskowania. Z drugiej jednak strony, na powłokę salony detailingowe dają dwuletnią gwarancję, podczas gdy woskować należy co trzy lub sześć miesięcy. Cały proces jest skomplikowany, dlatego nie zaleca się wykonywania go samemu lecz zlecenie zabiegu specjalistom.